>birkenstock :: hamilelikte ayaklar

>

gizeh

bu modeli 2005 yazında almıştım, cem 1 yaşındaydı. bunları çok giydim, uzun yürüyüşlerde, hatta deniz kıyısında bile giydim. baksanız 5 sene boyunca tepe tepe kullanılmış bir terlik hali hiç yok. rahatlık derseniz anlatacak kelime bulamıyorum. bu model, aldığım ilk parmak arası terlikti, daha önceleri parmak arası terliklere antipati duyardım ve onlarla rahat edebileceğime hiç ihtimal vermezdim.
classics – roma – kids

cem’in yazlık sandaletlerini ilk 3 yıl chicco’dan almıştım. ayakları büyüyüp de numara bulamaz olunca, 4. yıldan itibaren birkenstock’un bu modelini almaya başladım. şu anda ikinci çifti giyiyor. cem’inkiler renklilerden; ilki lacivertti, şimdiki yeşil, tokaları da rengarenk. şimdiye kadar crocs da dahil hiçbir terlik ya da ayakkabıyı 2 yıl üstüste giyemediği halde ayarlanabilir bantları sayesinde, bir çifti 2 sene boyunca giyebiliyor. cem bunları, 3 senedir crocs*’la dönüşümlü olarak giyiyor yani tüm yazı bu ikisiyle geçiriyor. başka bir ayakkabıya gerek kalmıyor.
rio
hamileliğimin ağır zamanları yaz aylarına denk geldiği için bu sene bu modeli aldım. iki aydır bundan ve diğerinden (gizeh) başka bir şey giymiyorum. ayaklar çoğu zaman şiş, şiş olmadığı zamanlarda da zaten normalinden 1-2 numara büyük dolayısıyla evdeki hiçbir yazlık ayakkabıyı giyme şansım yok, öyle ki crocs bile bu hafta itibariyle sıkmaya başladı. birkenstocklar ise ayarlanabilir bantları sayesinde hamilelikte genleşen ayaklarla her daim uyumlu. bu postu, doğuma kadar rahatça giyeceğimi tahmin ettiğim birkenstocklara minnet duyduğum için yazıyorum. pahalı mı pahalı, ama o kadar rahat, dayanıklı ve sağlıklı ki bence ödediğiniz paranın her kuruşuna değiyor.
link
xoxoxo

* hamileliğini yazın geçirmiş olanlar, yaz için diğer ayakkabı/sandalet önerilerinizi yazar mısınız?
* şişen ayaklar için siz neler yaptınız? ben ılık duşun ve fırsat buldukça ayakları uzatmanın iyi geldiğini gözlemledim.
* bir de çocuklar ve bebekler için sizin yazlık ayakkabı/sandalet önerileriniz neler?

This entry was posted in çocuklara, öneriler, hamilelik. Bookmark the permalink.

24 Responses to >birkenstock :: hamilelikte ayaklar

  1. Anonymous says:

    >Sevgili Yasemin,uzun zamandir blogunun takipcisiyim, ilk kez bugün yaziyorum. Benim de hamileligimin sonlari yaza gelmisti ve ayak sismesinden ben de nasibimi almistim. Senin önerdiklerine ek olarak Beta nin Art: 21-0370 modeli var. surda linki:http://shop.betashoes.com/tr/product_details.asp?ID=7596 Fotograftan tam anlasilmiyor ama bu sandaletlerin taban yapısı Rio'nunkilere benziyor. ben ikisini de kullandım,kullanıyorum. Beta'nin taban kısmı sanki biraz daha genis gibi. Sevgiler,Eylem

  2. yasemin says:

    >teşekkürler eylem, şimdi bakıyorum.

  3. Sardunya says:

    >Yasemin Boşalan spreyli bir kolonya şişesine su koyup dolapta tutuyordum. akşam ayaklarımı uatıp elimde fıs fısla sürekli ayakları fısfıslıyordum. iyi geldi. bir de tuzlu su. aktarlarda da ayaklar için tuz gibi birşeyler var. süpermen'in kripton malzemesi gibi acayip kristaller. Ayak şişliğine iyi gelebilir. Ben sonlara doğru babamın terliklerine geçiş yapmıştım:) Su'ya ceyonun sandaletlerini almıştım. Ama biraz odunumsu geliyor artık bana. Tchibo'dan geçen hafta sandalet aldım yalın'a. Hem hafif hem de kolay giyip çıkarabiliyor. Ben beğendim. Islak zemine de uygun.

  4. yasemin says:

    >aa aktarlardaki tuzu ilk kez duydum, ilk fırsatta bakacağım, sağol. fısfıs da iyiymiş :-)ya dışarlarda da mı babanın terliğiyle gezdin deniz? o son haftalar nasıl olacak hiç düşünemiyorum. ben de onur'un 46 numara kroklarıyla gezdim deniz kıyısında😀 tamam, onlar da biraz büyük geldi.çibo sandaletleri gördüm fiyatları da oldukça uygundu. bu yıl cem'e lazım olmadığı için almadım (zaten ona göre numara bulmak da zor, koca ayaklı) ama sonbaharda yağmur botlarını çibodan almıştım en son. aaa bak, onları da 2 yıl giydi. gerçi bu yıl, dışındaki lastik kısmı parçalanmış, yırtık pırtık olmuştu ama olsun su geçirmiyordu sonuçta :p

  5. Anonymous says:

    >Hamileligimin son zamanlari yaza gelmisti benim de. Ayaklarim sistiginde havaya kaldirmak ve soguk suya koymak cok iyi gelmisti. Senin durumun nedir bilmiyorum ama ates gibi yaniyordu ayaklarim. Çeşme suyu ılık geldiğinden içine birazcık buz atiyordum. 5 dakika ayaklarimi bekletip sonra çıkarıyordum. Şislere ve yanmaya oldukça iyi geldi. Firsat buldukca ayaklarini havaya kadir..İkinci tavsiyem normal doğum. Daha önceki yazılardan normal doğum istediğini yazmışsın sen de zaten. Ben Yeditepe Üniversitesinde epidural normal dogum yaptım. hastane ve ekibinden memnun kadim.Ucuncu tavsiyem bebek sandaleti. Crocslar kadar rahati yok aslinda.Cem'in ayaklarina gore var midir bilmem ama Tepe natiliusta Stride Ride isimli çocuk ayakkabisi satan magaza acildi. Ben kizim icin pembeli cicili bicili şeylerden hoşlanmadığım için ordan erkek modeli sandalet aldim. Severek giyiyor. Dogacak kızın için Bobux'un ilkadım ayakkabilari da cok guzel ve kullanışlı.Benden bu kadar, Cemi öperim, sevgiler…Eylem

  6. >ben ne yaptıysam çözüm bulamadım. sonunda pazardan dünyanın en uyduruk tokyolarını almış annem folloş gibi, onu giydim, oh dedim. ve maalesef temmuz – agustos aylarında ayak şişliğini azaltmanın hiçbir yolunu bulamamıştım. bilgisayar başındayken aşağı salmamak gerekli, mümkün olduğunca uzatarak çalışmak lazım. kolaylıklar diliyorum sana…

  7. yasemin says:

    >çok teşekkürler eylem :)tuğba, öldürdün beni gülmekten. gözlerimden yaşlar indi ya. işte benim de sonum o olacak, anladım😀

  8. Evren says:

    >:))) Klasik terlik modelini begenmistim ben de Birkenstock'un. Rio'su da cok guzelmis. Simdi Amazon'dan baktim da cocuklar icin olan kedili, aslanli, hipolu modellerine bittim😉 Ama 18 aylik bir velede gore degil sanirim arkasi acik sandal. Simdilik Stride Rite giyiyor ama biz de arayis icindeyiz. Crocslarla pek rahat edemedi. Daha dogrusu cok dustu. Sonra da cikardi, giymek istemedi hic. Ben hamileligi Merrell'in su sandaletiyle gecirmistim: http://www.shoes.com/Shopping/productdetails.aspx?catalog_name=web&pg=5055632&p=EC1074141&partnerid=performics2Bir de Camper'in simdi uretilmeyen bir terligi ve kisin da extra lite siyah deri ayakkabisiyla. Gercekten cok hafif ve cok rahat. 4 yildir giyiyorum hala yeni gibi. Fakat Birkenstock'lari gorunce bir degisiklik yapmaya karar verdim :)) 5.yil da giyersem zaten kutlama yapmak gerekecekti, o parayi Birkenstocklara yatirmak daha mantikli geldi ;)Sis ayaklarin mucizevi ilacina gelince, tek bir sey vardi bana iyi gelen, o da ayak masaji :))) Hamilelikte once T. yapardi bana, simdi artik karsilikli yapiyoruz. Evet hala yapiyoruz, sanirim bagimlilik yaratti. Inanilmaz rahatlatiyor.Hem gunun yorgunlugunu atmis oluyorus hem de biraz bilgisayardan uzaklasip karsilikli oturup laflamis oluyoruz. Kolay gelsin cok. Sevgilerimle, Evren.

  9. ibeking says:

    >ben evde ve bahçede crocslarla idare ediyorum. işe gelirken ayağıma bir numara büyük babetlerimi giyiyorum. ayaklarımı gün içinde kasanın üstüne koyuyorum. eğer çok şişerse buraya da bir terlik getirdim onlara geçiyorum. ama havalar bu ara bizden yana yasemin. son 10 gündür hiç şişmedim. sıcaklar başlayınca bende birkenstock edineyim bari..gerçi iş yerine öyle parmak arasıyla gelinmez ama bir çözüm bulmalı.

  10. Anonymous says:

    >Merhaba Yasemin ben de ağustos ta doğum yapmıştım.ayak şişmesiyle mücadele için tuz tüketimini çok sınırlamıştım, iş yerinde ayaklarımı kasanın üzerine kaldırıyordum hatta bu alışkanlık hala devam ediyor. Akşam eve gelince de buzlu suya koyuyordum ayaklarımı bir de 10-15 dakika havaya kaldırıyordum. bir kere pedikür yaptırdığımda patates oldu ayaklarım sıcak su hiç iyi gelmiyordu çünkü. onun dışında pek sorun olmadı.Sana kolay keyifli bir hamilelik ve kolay bir doğum diliyorum.SevgilerNeslihan

  11. Totiler says:

    >Merhaba, Şişlikleri azaltmasada çok rahatlatan birşey keşfetmiştim ben: Body Shop ta naneli ayak jeli satılıyordu, buzdolabında tutuyorsun, buz gibi oluyor, ayakları ve baldırları tercihan duşladıktan sonra o soğuk jelle bir güzel ovuyorsun, daha da güzeli yukarıda Evren' in dediği gibi ovduruyorsun🙂 Sonrasında tabii biraz dinlenmek, havaya dikmek..Bende masaj bağımlısı olmuştum ama benim nazım geçmiyor artık pek :)Çocuk sandaleti olarakda hiç bir şey içime sinmedi, hediye olarak gelen bir Nike sandalet vardı, görüntüsünü hiç sevmesemde inanılmaz hafif ve yumuşak geldiği icin değiştirmeyip kullanmayı düşünüyorum, dikiş yerleri bile yok gibi..Kolay gelsin!!Itir

  12. yasemin says:

    >* evren, o çocuklar için olan modelleri yetişkinler için de yapmışlar. ben evde giymek için köpeklisinden alsam mı diye düşünüp fiyattan dolayı ertelemiştim, iyi ki de öyle yapmışım, kapalı hiçbir şey giyemiyorum şu anda. ayak masajı ise şu anda bana çok yabancı bir durum ama denemekte fayda olacak gibi görünüyor :)* ibeking, parmak arası yerine şu rio'nun siyahından alsan nasıl olur iş yerinde? benimki de ondan, gerçekten de rahat. tabi biraz spor bi hali var ama olursa çok rahat edersin.* buzlu suyu deniycem neslihan. tuzu ise tamamen kesemiyorum hatta azaltmak bile zor geliyor. çok tuzlu yemiyorum aslında ama biraz azaltabilsem daha iyi olurdu.* ıtır, ben bu masaj işini bahsettiğin jelle yapsam iyi olacak. düşüncesi bile güzel geldi soğuk jelle ovmanın. ilk fırsatta çıkıp alayım.çok teşekkür ederim önerileriniz için. sevgilerimle.

  13. >Ben 21 yıl önce hamilelik yaşadığımda bunlar yoktu,çok şanslısınız.Ama ben 15 yıl önce edindiğimde,hayatımdaki en iyi şeylerden birini yaptığıma kanaat etmiştim.Aynen sizin gibi,hatta 5 yıldan çok daha fazla tepe tepe kullandım..Onların ayakkabı sektöründeki adı 'footbed' diye geçiyor..Çok hoş değil mi..Sağlıklı doğumlar..

  14. yasemin says:

    >lezzetli somunlar, teşekkür ederim. baktım da birkenstock'un da footbedi varmış. ayakkabı içine koyulan tabanlıklar değil mi bunlar?

  15. Totiler says:

    >Yasemin, jeli alırsan yanında spreyini de al, o da naneli, sokakta, ofiste, gezmede, ayaklar daraldıkça fıslatıp ferahlatabilirsin zavallıcıkları :)Bu arada blogu eşelerken domates çorbalarına rastladım, havuçlu patatesli olanı yaptım, fayda faydadır diye, Arda' da beğenmedi senin oğlan gibi o tarifi :)Akşama sizin favori olan unluyu deniyeceğim..

  16. yasemin says:

    >söylediğin iyi oldu ıtır, birazdan çıkıp alacaktım.arda umarım unluyu beğenir. iyi şanslar🙂

  17. elif says:

    >biz ailecek teva hurricane sandalet giyiyoruz bu yaz. hem onden hem topuktan cirtcirtla ayarlanan bantlari var. cocuklarinli bir iki numara buyuk, seneye de giyerler, belki sonraki yila bile. hiking icin tasarlanmis bi seri o yuzden simdiye kadar giydigim en rahat sey diyebilirim. ama pek urban zarif bi goruntusu yok sizinkiler gibi🙂

  18. yasemin says:

    >ya şimdi sen söyleyince hatırladım, cem de yarım yaza denk gelmişti ya, o zaman ben nike'ın bahsettiğin gibi daha tankımsı cırtla ayarlanabilen bir modeliyle gezmiştim. tabii orda olay 7 temmuz'da bittiği için çok sorun olmamıştı ama bu sefer seninkiyle benzer zamanlarda olacağı için süre çok daha uzun.peki bu teva hurricane'den burda bulabilir miyim dersin?

  19. >yasemincim diğer yorumları okuyamadım belki birileri söylemiştir ama şişler için tuzu azaltmak lazım. ama gerçekten azaltmak. mesela beyaz peyniri suya koymak, yemeklere çok çok az tuz koymak gibi. ben de çok şiş problemi yaşadım ve doktor bana tuz yasağı koyunca bir iki gün içinde ellerim ayaklarım indi.ayakkabı yazını keşke daha önce okusaydım… bunlardan ben de alacağım🙂

  20. yasemin says:

    >jasmingreentea selam, tuzu azaltmam gerekeceğini tahmin ediyordum :p ama hiç oralı olmuyorum. çok tuzlu yemiyorum zaten ama eski tuz düzenimden de hiç ödün vermiyorum. zeytinler, peynirler benim gibi yaz sıcaklarında hamile olan biri için gerçekten tuzlu. aslında yerken farkediyorum ama işte bi şey yaptığım yok o konuda. bakalım temmuz'un ilerleyen günleri neler yaptıracak bana belki de tuzu tamamen kesmek zorunda kalacağım?

  21. Evren says:

    >Bildigim kadariyla, tuzu azaltmak siskinligi azaltmiyor, tam tersine daha cok sismeye neden olabiliyor. Tuz hamilelikte gerekliymis. Baska bir yerde okumustum, bulamadim simdi ama su linkte de bundan bahsediyor:http://www.storknet.com/experts/nutrition/cd23.htmAyrica iyot (baska yollarla da alinabilir tabii ama) fetusun neurocognitive gelisimi icin cok onemli. O yuzden, eger tansiyon, tiroid gibi problemler yoksa iyotlu tuz kullanmakta fayda var.

  22. yasemin says:

    >ben deniz tuzu kullanıyorum evren. zaten tamamen kesmem çok zor, jasmingrenntea'de tuz yasağı işe yaramış. bense şu anda azaltmak bile istemiyorum. çok şişersem bakalım benim doktor ne diyecek? gerçi daha bi doktor da bulup sabitleyemedim kendime, o da ayrı bir konu:/

  23. sevim says:

    >benim hamileliğim yazın olmamıştım ama şişlik bendede vardı hemde aşırı derecede vede yanma vardı aralık ayında bir kutu dondurma yediğimi hatılıyorumama tek sebebi tuzdu son ayıma girdiğimde tuzu tamamen kes dedi doktor ekmekte bile kesinlikle tuz olmamalı dmişti o dereceydi yani1.5ay boyunca tuz girmedi ağzıma ama ancak rahatlamıştım

  24. yasemin says:

    >sevim, sanırım şişlikler artarsa ben de tuzu azaltacağım. bugünlerde fena değil bakalım.

Leave a Reply

